• Przejdź do głównej nawigacji
  • Przejdź do treści
  • Przejdź do głównego paska bocznego

Centrum Ekonomiczno-Administracyjne w Wojniczu

Centrum Ekonomiczno-Administracyjne w Wojniczu.

  • Aktualności
  • CEA
    • Przedmiot działalności
    • Struktura organizacyjna
    • Zarządzenia dyrektora
    • Przyjmowanie i załatwianie spraw
    • Statut
    • Ogłoszenia naboru na wolne stanowiska
    • Zamówienia publiczne
  • Referat Edukacji
    • Ewidencja szkół i placówek
    • Informacje o stanie realizacji zadań oświatowych
    • Dotacja oświatowa
    • Awans zawodowy
    • Dowóz uczniów niepełnosprawnych
    • Młodociani pracownicy
    • Stypendia
    • Projekty
    • Opieka nad dziećmi do lat 3
  • Jednostki obsługiwane
  • Kontakt
  • Pokaż pole wyszukiwania
Ukryj pole wyszukiwania
Strona główna/Aktualności/Rekrutacja do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Wojnicz

Rekrutacja do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Wojnicz

W  dniu 1 marca 2023 roku rusza rekrutacja do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych. Wnioski wraz z dokumentami  należy składać  w placówkach do dnia  15 marca 2023 roku do godz. 15.00. Szczegółowy harmonogram określa załącznik nr 1 do zarządzenia nr 23/2023 Burmistrza Wojnicza  z dnia 27 stycznia 2023 roku.

– link: https://bip.malopolska.pl/umwojnicz,a,2227661,zarzadzenie-nr-232023-burmistrza-wojnicza-z-dnia-27-stycznia-2023-roku-w-sprawie-ustalenia-na-rok-sz.html

Do publicznych przedszkoli/oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych przyjmuje się  kandydatów zamieszkałych na obszarze gminy Wojnicz.

W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunek zamieszkania, niż liczba wolnych miejsc w przedszkolu, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria ustawowe (art. 131 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe):

  1. wielodzietność rodziny kandydata,
  2. niepełnosprawność kandydata,
  3. niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
  4. niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
  5. niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
  6. samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
  7. objęcie kandydata pieczą zastępczą.

Ww. kryteria mają jednakową wartość.

 Dokumenty wymagane do potwierdzenia przez rodziców spełnianie przez kandydata kryteriów ustawowych:

  1. Oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata.
  2. Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy
    z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 100 ze zm.).
  3. Prawomocny wyroku sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem.
  4. Dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą
    z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
    (Dz. U. z 2022 r. poz. 447 ze zm.).

W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu dane publiczne przedszkole, oddział przedszkolny w szkole podstawowej nadal dysponuje wolnymi miejscami przeprowadza się drugi etap postępowania.

W drugim etapie są brane pod uwagę kryteria określone w Uchwale Nr XLII/477/2023 Rady Miejskiej w Wojniczu z dnia 27 stycznia 2023 r. w sprawie ustalenia kryteriów wraz z liczbą punktów w postępowaniu rekrutacyjnym do publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych dla których organem prowadzącym jest Gmina Wojnicz. 

Link do uchwały: https://bip.malopolska.pl/umwojnicz,a,2228171,uchwala-nr-xlii4772023-rady-miejskiej-w-wojniczu-z-dnia-27-stycznia-2023-r-w-sprawie-ustalenia-kryte.html

Dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów samorządowych :

1) oświadczenie rodziców/rodzica samotnie wychowującego o zatrudnieniu lub prowadzeniu działalności gospodarczej lub pobieraniu nauki w systemie dziennym,

2) oświadczenie rodzica o zamieszkaniu,

3) kopia deklaracji o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego (rodzeństwa kandydata) w tym przedszkolu/oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej złożona przez rodzica kandydata,

4) oświadczenie rodzica o dochodzie na osobę w rodzinie kandydata,

5) oświadczenie rodzica.

Wzory oświadczeń stanowią załączniki do Uchwały.

Kandydaci zamieszkali poza obszarem gminy Wojnicz mogą być przyjęci do publicznego przedszkola, oddziału przedszkolnego w  szkole podstawowej jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego,  gmina Wojnicz nadal dysponuje wolnymi miejscami w tym przedszkolu, tym oddziale przedszkolnym w publicznej szkole podstawowej.

Rekrutacja do  klas I szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Wojnicz.

Od dnia 22  lutego 2023 roku  można składać wnioski  wraz z dokumentami  o przyjęcie do klas I szkół podstawowych  prowadzonych przez  gminę w siedzibach tych szkół. Termin składania wniosków upływa w dniu 15 marca 2023 roku  godz. 15.00.

Szczegółowy harmonogram określa załącznik nr 2 do zarządzenia nr 23/2023 Burmistrza Wojnicza  z dnia 27 stycznia 2023 roku.

– link: https://bip.malopolska.pl/umwojnicz,a,2227661,zarzadzenie-nr-232023-burmistrza-wojnicza-z-dnia-27-stycznia-2023-roku-w-sprawie-ustalenia-na-rok-sz.html

Kryteria rekrutacji  oraz dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych dla których organem prowadzącym jest Gmina Wojnicz określone zostały w Uchwale Nr XXVI/274/2017 Rady Miejskiej w Wojniczu  z dnia 6 marca 2017r. wsprawie ustalenia kryteriów wraz z liczbą punktów w postępowaniu rekrutacyjnym do klas pierwszych szkół podstawowych dla których organem prowadzącym jest Gmina Wojnicz oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzania tych kryteriów.

Uchwała Nr XXVI/274/2017 link: https://bip.malopolska.pl/umwojnicz,a,1300862,uchwala-nr-xxvi2742017-rady-miejskiej-w-wojniczu-z-dnia-6-marca-2017-r-w-sprawie-ustalenia-kryteriow.html

Autor:
Dorota Siudak
Opublikowano:
31 stycznia 2023

Kategoria: Aktualności, Aktualności usuńTagi: rekrutacja, rekrutacja do klasy pierwszej, rekrutacja do przedszkoli

Pierwszy Sidebar

Przydatne linki

logo Gminy i Miasta Wojnicz
logo Kuratorium Oświaty w Krakowie
logo Ministerstwa Edukacji Narodowej
logo Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej

Stopka

Centrum Administracyjno-Ekonomiczne w Wojniczu

Rynek 30
32-830 Wojnicz

tel. 14 6790-323 (księgowość, kadry i płace)

tel. 14 6501-382 (referat edukacji)

e-mail: cea@wojnicz.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2023 · Centrum Administracyjno-Ekonomiczne w Wojniczu · Zaloguj się

Godziny urzędowania

Poniedziałek – piątek: 7.30 – 15.30

Biuletyn Informacji Publicznej
Skrzynka podawcza ePUAP
  • Mapa strony
  • Polityka Prywatności RODO oraz Cookies
  • Deklaracja dostępności
RODO: W związku z rozpoczęciem obowiązywania przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ogólne rozporządzenie o ochronie danych, informujemy, że od dnia 25 maja 2018 r. na naszym portalu obowiązuje zaktualizowana Polityka Prywatności. COOKIES: Nasz Portal wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania portalu do potrzeb użytkownika. Więcej informacji o RODO oraz cookies wykorzystywanych na Portalu znajdziesz klikając w poniższy przycisk.ZgodaPolityka prywatności