Wojnicz, dnia 16.05.2024 r.
1. Wymagania niezbędne:
Do naboru może przystąpić osoba, która:
- jest obywatelem polskim,
- ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- cieszy się nieposzlakowaną opinią,
- posiada wykształcenie minimum średnie i co najmniej 5 – letni staż pracy lub wykształcenie wyższe i co najmniej 3-letni staż pracy, preferowane kierunki ekonomiczne lub pokrewne,
- posiada co najmniej dwuletni staż pracy w oświatowych jednostkach budżetowych lub jednostkach obsługujących oświatowe jednostki budżetowe na stanowisku ds. płac,
- posiada znajomość regulacji prawnych w zakresie zajmowanego stanowiska w szczególności: Kodeks Pracy, Karta Nauczyciela, ustawa o systemie oświaty, ustawa prawo oświatowe, ustawa o pracownikach samorządowych, ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych, ustawa o świadczeniach opieki zdrowotnej, ustawa o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, kodeks postępowania administracyjnego, przepisów i ich zmian w zakresie ochrony danych osobowych,
- posiada znajomość pakietu MS Office, programu płacowo – kadrowego (VULCAN), programu Płatnik, programu SIO,
- posiada znajomość obsługi urządzeń biurowych.
2. Wymagania dodatkowe:
Kandydat posiada:
- wiedzę w zakresie ustaw: o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, o pomocy społecznej, o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
- predyspozycje osobowe: sumienność, staranność, skrupulatność, rzetelność, odpowiedzialność, samodzielność myślenia i działania, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, wysoka kultura osobista, dyskretność, dyspozycyjność, odporność na stres,
- predyspozycje zawodowe: zdolność analitycznego myślenia, dobra organizacja pracy, obowiązkowość i terminowość w załatwianiu spraw, umiejętność pracy pod presją czasu, gotowość do systematycznej aktualizacji wiedzy, wypracowany nawyk poszukiwania wiedzy, studiowania i interpretowania przepisów, umiejętność nawiązywania kontaktów, umiejętność przekazywania informacji, umiejętność poprawnego formułowania wniosków.
3. Zakres wykonywanych zadań na w/w wolnym stanowisku urzędniczym:
1) Sporządzanie list płac wynagrodzeń miesięcznych, umów zleceń, nagród, premii i nagród jubileuszowych oraz wykonywanie z tego tytułu rozliczeń pracowników Centrum oraz pracowników jednostek obsługiwanych,
2) Dekretacja list płac,
3) Sporządzanie przelewów związanych z dokonaniem naliczonych wypłat,
4) Prowadzenie ewidencji wynagrodzeń pracowników Centrum oraz pracowników jednostek obsługiwanych oraz wydawanie zaświadczeń w tym zakresie,
5) Dokonywanie rozliczeń z ZUS z tytułu świadczeń pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa,
6) Sporządzanie deklaracji rozliczeniowych i raportów miesięcznych z tyt. podlegania ubezpieczeniu społecznemu i zdrowotnemu, wygłaszanie i zgłaszanie do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego,
7) Zgłaszanie członków rodziny pracowników i zleceniobiorców Centrum oraz pracowników
i zleceniobiorców jednostek obsługiwanych do ubezpieczenia zdrowotnego,
8) Sporządzanie deklaracji i informacji do PFRON,
9) Sporządzanie informacji PIT 4R, PIT 11 w związku z rocznym rozliczeniem pracowników i osób zatrudnionych na umowę zlecenia dla celów Urzędu Skarbowego,
10) Naliczanie odpisu na ZFŚS,
11) Sporządzanie sprawozdań dla celów statystycznych w części dotyczącej wynagrodzeń,
12) Opracowywanie propozycji planu wydatków dotyczących wynagrodzeń oraz propozycji zmian planów dla Centrum oraz jednostek obsługiwanych przez Centrum,
13) Przygotowywanie dokumentacji niezbędnych do uzupełnienia Systemu Informacji Oświatowej przez Szkoły w zakresie wynagrodzeń, nagród, nagród jubileuszowych, oraz odpraw emerytalnych,
14) Naliczanie oraz wypłata dodatków uzupełniających dla nauczycieli (art. 30 KN) do końca stycznia każdego roku kalendarzowego,
15) Naliczanie oraz wypłata dodatkowych wynagrodzeń rocznych do końca marca każdego roku kalendarzowego,
16) Prowadzenie na swoim stanowisku teczek spraw, zgodnie z obowiązującą instrukcją kancelaryjną,
17) Przygotowywanie dokumentów do okresowej archiwizacji,
18) Pełnienie zastępstwa podczas nieobecności pracownika na stanowisku ds. kadr.
4. Informacja o warunkach pracy:
1) umowa o pracę na czas określony do 6 miesięcy, z możliwością przedłużenia,
2) wymiar czasu pracy: pełny etat,
3) miejsce i stanowisko pracy: Centrum Ekonomiczno – Administracyjne w Wojniczu ul. Rynek 30, 32-830 Wojnicz, od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Centrum, przy stanowisku komputerowym.
4) podpisanie umowy o pracę zostanie poprzedzone badaniami lekarskimi w zakresie medycyny pracy;
5) wynagrodzenie zostanie ustalone zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2021r., poz. 1960 ze zm.) oraz Regulaminem wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w Centrum Ekonomiczno – Administracyjnym w Wojniczu.
5. Informacja czy wysokość wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Centrum w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wynosi co najmniej 6%, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Centrum Ekonomiczno – Administracyjnym w Wojniczu w miesiącu kwietniu 2024 roku wynosił mniej niż 6%, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
6. Wymagane dokumenty:
Obligatoryjne:
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy, dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (w tym dane kontaktowe umożliwiające przekazanie informacji, o których mowa w niniejszym ogłoszeniu),
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia,
- oświadczenie kandydata: o posiadaniu obywatelstwa polskiego, o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych, o niekaralności (brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe), o nieposzlakowanej opinii,
- oświadczenie kandydata dotyczące zapoznania się z klauzulą informacyjną, w zakresie ochrony danych osobowych zgodnie z RODO dla osób ubiegających się o zatrudnienie,
- oświadczenie o treści: „Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb aktualnej rekrutacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) (Dz. Urz. UE. L. 119 z 04.05.2016 z póź. zm.)”
Fakultatywne, składane w przypadku ich posiadania:
- kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o których mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych,
- kserokopie świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe i posiadane kwalifikacje,
- referencje i opinie z poprzednich miejsc pracy.
Niezłożenie przez kandydata dokumentów wymaganych obligatoryjnie spowoduje odrzucenie oferty konkursowej.
7. Miejsce i termin składania dokumentów aplikacyjnych:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zaklejonej kopercie z dopiskiem:
„Dotyczy naboru na wolne stanowisko urzędnicze: podinspektor ds. płac w Centrum Ekonomiczno–Administracyjnym w Wojniczu” na dzienniku podawczym Centrum lub przesłać drogą pocztową na adres: Centrum Ekonomiczno-Administracyjne w Wojniczu, ul. Rynek 30, 32-830 Wojnicz,
w terminie do dnia 27.05.2024 r. do godziny 14:00.
8. Uwaga:
- W przypadku przesyłek pocztowych, przy ocenie zachowania terminu uwzględniana będzie data wpływu przesyłki do Centrum (tj. do dnia 27.05.2024r. do godziny 14:00), a nie data nadania przesyłki,
- Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Centrum po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane,
- Jeżeli kandydat poda z własnej inicjatywy dane osobowe inne niż określone w niniejszym ogłoszeniu, wówczas winien wraz z dokumentami aplikacyjnymi złożyć dodatkowe oświadczenie o wyrażeniu zgody na ich przetwarzanie.
Kandydaci którzy pozytywnie przejdą ocenę formalną zostaną powiadomieni telefonicznie o miejscu i terminie testu kwalifikacyjnego i rozmowy kwalifikacyjnej.